PODCAST AKA

Monitoring aktuálních informací a webových zdrojů týkajících se "Podcastingu". Weblog je součástí informačního portálu AKA-MONITOR, www.akamonitor.cz, spravovaného doc. A. Katolickým. Povšimněte si podpory RSS! Weblog odkazuje nejen na české, ale i na anglické zdroje.

Moje fotka
Jméno:
Místo: Plzeň, Czechia

Internetový publicista provozující AKA-MONITOR ISSN 1804-042X www.akamonitor.cz,.

3.6.06

První přiblížení na příkladě

Na internetu lze najít bezpočet více či méně komplexních článků, prezentací a ukázek věnovaných
podcastingu. Na stránce tohoto weblogu postupně uvedu ty nejzajímavější. O jednom z možných přístupů k jeho poznávání vám povím hned v první zprávě. Jsou lidé, kteří začínají teorií, podrobnými definicemi, rešeršemi a pod. Čím jsem starší, tím více dávám v počátcích studia přednost praktickým ukázkám.
Už i v Česku začíná být stále populárnější články nečíst, ale stáhnout si jejich mluvené verze a
vyslechnout si je cestou do práce na svém mobilu nebo mp3 přehrávači. A "podcast" není nic jiného než článek namluvený do zvukového formátu. Můžete si ho pustit přímo z internetového prohlížeče nebo stáhnout do počítače nebo přímo do MP3 přehrávače. Blízkou budoucností bude poslech podcastu přímo v autě. Více o podcastech najdete v české Wikipedii.
Na adrese zprodajského portálu PressPortal.cz - ODKAZ -
jsem se dočetl o prvním odborném podcastu věnovaném internetovému marketingu, provozovaném firmou H1.cz. Ve zprávě na uvedeném portále se uvádí: "Poradenská společnost H1.cz jako první ve svém oboru nabízí poslech odborných článků o internetovém marketingu ve formátu mp3. Této moderní formě publikování se říká podcasting neboli vydávání podcastů. Podcasting umožňuje poslouchat články na počítači, mp3 přehrávači či mobilním telefonu při jakékoliv činnosti. Podcasty lze považovat za formu konkurence klasickým rádiím, která nejsou schopna poskytnout posluchačům širší rozsah odborných informací."
První podcast z dílny H1.cz se týká začátečnických chyb při využívání reklamního systému Google AdWords. Tento PPC (pay per click) systém, založený na platbě za proklik, je v Česku stále rozšířenější. Google AdWords je údajně nejpropracovanějším reklamním systémem na světě a stále se poměrně rychle vyvíjí. Otázka, které se věnuje podcast zní: "jsou inzerenti schopni s tímto rychlým vývojem držet krok?" Z obsahu namluveného článku je zřejmé, že ne vždy se jim to daří zejména vzhledem k některým problematickým funkcím.
Název namluveného článku je: "Nástrahy pro začátečníky v Google AdWords".Autorem je Jaromír Klimek, publikován byl 31.5.2006.
Možná se ptáte proč jsem zvolil právě tento zdroj, přesto, že tuším, že obsah článku zajímá jen malý okruh návštěvníků tohoto weblogu. Odpověď zní: Na stránce firmy H1.cz je k dispozici
jak soubor s mluveným textem, tak samotný text.
A není nad to, když si člověk udělá vlastní představu. Text je tvořen cca 3000 znaky ( včetně mezer) a při přenosové rychlosti 128 kbps se soubor ve formátu MP3 o velikosti 4,5 MB ve WinAmpu v.5.22 přehrává 4,48 minut.
Odkaz na uvedený podcast najdete na TÉTO adrese
Adresa samotného podcastu je http://www.h1.cz/audio/adwords-nastrahy.mp3.
Jak z adresy vidíme, je podcast-mluvený článek ve formátu MP3 a můžeme si ho poslechnout přímo v prohlížeči, stáhnout do počítače, mobilu a nebo MP3 přehrávače.
Co nám tato ukázka může přinést?
Vidíme umístění odkazu na podcast na webové stránce, můžeme si ho stáhnout na disk nebo přímo na svůj MP3 přehrávač, poslechnout si ho s "kontrolou" textu a posoudit srozumitelnost.
O tom jak získat mluvenou verzi, jak ji dostat na webovou stránku, jak o stránce s podcastem dát vědět případným zájemcům, čím a v jakém prostředí mluvenou verzi stáhnout a přehrát, o tom všem se dozvíme v materiálech, na které budou odkazovat další zprávy v tomto weblogu.